HWZ Forums

Login Register FAQ Mark Forums Read

The Hair Thread - Part 1

Like Tree720Likes
Closed Thread
 
LinkBack Thread Tools
Old 14-09-2013, 12:09 PM   #6526
Supremacy Member
 
whatme's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 6,940
Hello everybody! I'm so happy to see this thread is packed with solid information!

It used to be full of questions like where to cut and which stylist better.

I quited the discussion since the thread was so dead. I still remember 2 to 3 years ago, when I posted my experience at a salon. Everyone keep asking me for contact of the stylist.. Until this year still got people asking.. Lol

Quite envious your all hair able to cut like Justin timberlake. My hair is too straight! Too bad!
whatme is offline  
Old 14-09-2013, 12:25 PM   #6527
Master Member
 
leejhong's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 4,900
Stereotype is correct. But there are those outliers that really outlier one. Jitao red mohawk with mullet sia... Where to find???
Soon you will be in the outlier category too bro!
__________________
We understand the need for hair products that keep its promises.
ThePrettyJerk Singapore
leejhong is offline  
Old 14-09-2013, 12:26 PM   #6528
Master Member
 
leejhong's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 4,900
Q8 leh!!!!!!!!!! Haha
Haha i am contemplating the bringing in of q8 carbolic conditioner too. If anyone is interested in trying out conditioner, please leave me a pm or text. If there is enough demand, then perhaps i will try to bring in more.
__________________
We understand the need for hair products that keep its promises.
ThePrettyJerk Singapore
leejhong is offline  
Old 14-09-2013, 12:29 PM   #6529
Master Member
 
leejhong's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 4,900
do you guys wash your hair first before styling?
Personally, i do. Because i believe that its hard to style air-dried hair. Guys (assuming with short to medium length hair) dont and cant bun up our hair like what girls usually do. Hence, after allowing it to air-dry, it will definitely be flat and factoring in the consideration that asian hair texture is straight, its gonna to be worse. So i usually take a short shower to have damp hair then apply seasalt spray or other styling products (if need to) onto damp hair. And style as normal. It will look more natural and at least for me, easier to style too. Of course there are 1001 methods of doing so. As long as you can find the method for you then BINGO.
__________________
We understand the need for hair products that keep its promises.
ThePrettyJerk Singapore
leejhong is offline  
Old 14-09-2013, 12:32 PM   #6530
Master Member
 
leejhong's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 4,900
Hello everybody! I'm so happy to see this thread is packed with solid information!

It used to be full of questions like where to cut and which stylist better.

I quited the discussion since the thread was so dead. I still remember 2 to 3 years ago, when I posted my experience at a salon. Everyone keep asking me for contact of the stylist.. Until this year still got people asking.. Lol

Quite envious your all hair able to cut like Justin timberlake. My hair is too straight! Too bad!
I think there is a dedicated thread for hair salons but i dont read it too as i dont change hairstylists that often. It all roots down to your personal preference of hairstylist with factors such as attitude, looks all coming into the picture. So one man's meat is another man's poison.

Every hairstyle do have their strengths, bro. All the best!
__________________
We understand the need for hair products that keep its promises.
ThePrettyJerk Singapore
leejhong is offline  
Old 14-09-2013, 12:38 PM   #6531
Great Supremacy Member
 
gaoxing84's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 63,066
Later shall test quicksand + spongewax and PP spray. Haha. See good anot. Haha
Or should i try spongwax and gold digger?
So far I think quicksand + gold digger is the best combo. Lol.
gaoxing84 is offline  
Old 14-09-2013, 12:45 PM   #6532
Master Member
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 3,480
Later shall test quicksand + spongewax and PP spray. Haha. See good anot. Haha
Or should i try spongwax and gold digger?
So far I think quicksand + gold digger is the best combo. Lol.
Spongewax + gold digger! Just cos it sounds rad xD
deaththeorist is offline  
Old 14-09-2013, 12:47 PM   #6533
Master Member
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 3,480
do you guys wash your hair first before styling?
Nah.. Can't be bothered to =X
If oily got quicksand to use as dry shampoo. If flat got powder. If out of place got sea spray.
deaththeorist is offline  
Old 14-09-2013, 12:54 PM   #6534
Greater Supremacy Member
 
kampong boi's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 75,371
morning wake up don't shower? so lup sup? then just use hairdryer blow, until 80% dry then style. some times I oversleep so I might just shower and leave my hair as it is when I am exercising or playing sports -- un-styled
kampong boi is offline  
Old 14-09-2013, 01:22 PM   #6535
Great Supremacy Member
 
gaoxing84's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 63,066
Spongewax + gold digger! Just cos it sounds rad xD
Ok later I try. Hahaha. Shld I do it with pp or shldnt so as to test the strength? Lol shld be doing a quiff instead of a pomp side comb
gaoxing84 is offline  
Old 14-09-2013, 01:29 PM   #6536
Master Member
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 3,480
Ok later I try. Hahaha. Shld I do it with pp or shldnt so as to test the strength? Lol shld be doing a quiff instead of a pomp side comb
U put on the combo then you should more or less know the strength of it le right? U so experienced le xD king of hair products right? Then after u gauge the hold without hairspray just spray abit to ensure ur quiff stays there forever!
deaththeorist is offline  
Old 14-09-2013, 01:49 PM   #6537
Great Supremacy Member
 
gaoxing84's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 63,066
U put on the combo then you should more or less know the strength of it le right? U so experienced le xD king of hair products right? Then after u gauge the hold without hairspray just spray abit to ensure ur quiff stays there forever!
Where got king sia. I think the moment u apply and compare ton later part, sure will have difference. Haha ok I will see how is it later. Haha gym time!
gaoxing84 is offline  
Old 14-09-2013, 01:59 PM   #6538
Senior Member
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,245
Stereotype is correct. But there are those outliers that really outlier one. Jitao red mohawk with mullet sia... Where to find???
LOL that stereotype is correct im science student...and i'm also the outlier!
Xenoxide is offline  
Old 14-09-2013, 02:15 PM   #6539
Supremacy Member
 
whatme's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 6,940
I tot of, if you wash your hair before you style. Hair would be more softer and easier to style? I usually can't style properly if I nv wash or rinse water with my hair.
whatme is offline  
Old 14-09-2013, 02:26 PM   #6540
Master Member
 
leejhong's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 4,900
I tot of, if you wash your hair before you style. Hair would be more softer and easier to style? I usually can't style properly if I nv wash or rinse water with my hair.
Its true because water just takes away the dirt and grime and not the natural oils. Our hair needs these natural oils so with that said, it will not make your hair feel too dry and consequently, you will have an easier time to style your hair too. On a side note, if you wash too often, then the natural oils will be stripped off and your hair glands /follicles will be producing additional oils to replace the lost oils and result in greasy hair.
__________________
We understand the need for hair products that keep its promises.
ThePrettyJerk Singapore
leejhong is offline  
Closed Thread
Important Forum Advisory Note
This forum is moderated by volunteer moderators who will react only to members' feedback on posts. Moderators are not employees or representatives of HWZ. Forum members and moderators are responsible for their own posts.

Please refer to our Terms of Service for more information.


Thread Tools

Posting Rules

Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are On