HWZ Forums

Login Register FAQ Mark Forums Read

[Official] Diablo 3 Thread - Part 16

Like Tree359Likes
Reply
 
LinkBack Thread Tools
Old 28-04-2015, 01:07 PM   #76
Arch-Supremacy Member
 
deepblue_82's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 10,752
No mask, no dagger = no good.
Now zuni 6pc bug, cannot more than 2 WD in gp.
what? is there such a thing?
__________________
the eat drink man woman clan
deepblue_82 is online now   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 01:08 PM   #77
Arch-Supremacy Member
 
delay's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 10,736
noob question,

why u all need macro for d3? what's the use of a macro in d3? example of macro?

macro legit anot?
macros is grey
blizzard technically didnt ban it although their EUA does allude that if it interferes with gameplay it is prohibited

btw macros came about because of the old CM wiz where you can stun lock everyone but your fingers will die in 10 mins

at that time only 2 heroes are playable
CM wiz or WW barb
no other choice
give u a sense of how far back, crusader wasnt invented yet
LOL
__________________
What is art?
delay is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 01:12 PM   #78
Arch-Supremacy Member
 
deepblue_82's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 10,752
macros is grey
blizzard technically didnt ban it although their EUA does allude that if it interferes with gameplay it is prohibited

btw macros came about because of the old CM wiz where you can stun lock everyone but your fingers will die in 10 mins

at that time only 2 heroes are playable
CM wiz or WW barb
no other choice
give u a sense of how far back, crusader wasnt invented yet
LOL
yea... but i played cm wiz till my fingers are not pain any more..
__________________
the eat drink man woman clan
deepblue_82 is online now   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 01:13 PM   #79
Arch-Supremacy Member
 
delay's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 10,736
yea... but i played cm wiz till my fingers are not pain any more..
cos no fingers anymore
LOL
__________________
What is art?
delay is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 01:16 PM   #80
Arch-Supremacy Member
 
deepblue_82's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 10,752
cos no fingers anymore
LOL
haha yea mostly..~!
__________________
the eat drink man woman clan
deepblue_82 is online now   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 01:18 PM   #81
Arch-Supremacy Member
 
dezzo69's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 11,314
yea... but i played cm wiz till my fingers are not pain any more..
that i think is the first signs of carpal tunnel syndrome
dezzo69 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 01:19 PM   #82
Arch-Supremacy Member
 
delay's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 10,736
that i think is the first signs of carpal tunnel syndrome
that is why blizzard didnt ban macros outright
imagine deepblue sue them lol
__________________
What is art?
delay is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 01:32 PM   #83
Arch-Supremacy Member
 
_dXter's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 11,400
what bug??

i also no dod
lol
what? is there such a thing?
From D3 quote:
"Thank you, everyone, for reporting this issue! We've identified a bug that sometimes prevents players from benefiting from Zunimassa’s 6-piece set bonus when there's more than one Witch Doctor attacking the same monster(s). We’re working a fix right now, but we don't yet know if this is something that can addressed via hotfix or if it will require a client-side patch. As a result, we also don’t have a time frame to share.

Thanks again for your reports, and for your patience in the meantime. We'll be sure provide more information once it’s available. "

Source:
So, yesterday I was playing with my friends avila and OftRepeated, myself with petdoc and they with carndocs.

During our first run, both me and avile were using Acid Rain. After a few minutes of rift, I started to notice that after I cast Acid Rain to get Z6 bonus, avila casted his Acid to get his bonus, but the moment his Acid hitted the mobs, my bonus was gone. So I casted Acid again, got my bonus, avila casted his and I lost my bonus again.

We talked after the rift and he also noticed that he was not getting his bonus when I had my Acid Rain and my bonus up. We first thought that it was something with us using the same skill to get the bonus, or even with Acid Rain itself. He changed his Acid Rain to Grasp and I changed mine to Poison Haunt.

Next rift: No success. Same problem happened. I casted haunt (with haunt belt) on every mob on screen. The second his Grasp (cold) hitted the mob, my bonus was gone. Plus, I started to notice that it was also happening with mobs on Piranhado area.

On the final rift I switched back to Acid Rain and avila kept Grasp and Nado. I recorded part of the rift and pointed out on video some parts where you can see the "bug" happening.

I called "bug" because I think each player should get his individual bonus, without other players skills interfere. It is impossible to play a group of 4 WDs, all of them using zuni 6 piece set, and we take turns to get the bonus.

Here is the video that I have recorded: https://youtu.be/MaEQ9qdwAV8

My damage is not very high, but usually my FA deal between 60M~120M and fetishes 40~80M, with set bonus. As you can see on my video, they deal that kind of damage as long as my bonus is up, but when avila casted his skills, I instantly lost my bonus. Even if I casted Acid again, mobs on Nado and Grasp area give no bonus at all. It seems to be a problem with all mana spenders.

Please fix it
That's why I think that time partner with delay on T6, kill speed a bit slow. lol
__________________
[SIZE=1](\__/)
( x.X ) ... ( › ‹ ) This was bunny. I kill bunny.[/SIZE]
_dXter is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 01:41 PM   #84
Arch-Supremacy Member
 
deepblue_82's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 10,752
hmmm buggggg
__________________
the eat drink man woman clan
deepblue_82 is online now   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 02:03 PM   #85
Arch-Supremacy Member
 
delay's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 10,736
From D3 quote:

That's why I think that time partner with delay on T6, kill speed a bit slow. lol
no wonder
but 4 WDs with each 23 fetishes is going to crash the pc

btw does anyone know if using giblin knife will increase the fetishes beyond 23?
or is that a hard cap?
__________________
What is art?
delay is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 02:06 PM   #86
Arch-Supremacy Member
 
deepblue_82's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 10,752
no wonder
but 4 WDs with each 23 fetishes is going to crash the pc

btw does anyone know if using giblin knife will increase the fetishes beyond 23?
or is that a hard cap?
wah i think i need to up my gfx card to take that...
it seems after the update.. the game seems to be laggy at times.. isit my pc or the game it self?
__________________
the eat drink man woman clan
deepblue_82 is online now   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 02:11 PM   #87
Arch-Supremacy Member
 
_dXter's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 11,400
no wonder
but 4 WDs with each 23 fetishes is going to crash the pc

btw does anyone know if using giblin knife will increase the fetishes beyond 23?
or is that a hard cap?
U get 3 more tiny ones. Not really good for anything.
__________________
[SIZE=1](\__/)
( x.X ) ... ( › ‹ ) This was bunny. I kill bunny.[/SIZE]
_dXter is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 02:18 PM   #88
Arch-Supremacy Member
 
delay's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 10,736
U get 3 more tiny ones. Not really good for anything.
useless then
ok going to salv it
got an ancient one FFS
lol
__________________
What is art?
delay is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 02:19 PM   #89
Arch-Supremacy Member
 
delay's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 10,736
wah i think i need to up my gfx card to take that...
it seems after the update.. the game seems to be laggy at times.. isit my pc or the game it self?
not to me

but d3 did crash alot when there were 4 CMs last time
they even issued a warning i recall............
__________________
What is art?
delay is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2015, 02:20 PM   #90
Junior Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 91
whats the GR now for 2nd?
GR 55. But I think I will drop to 3rd if I don't down GR 56 soon. Have to fish for Maps with unburied/ponies/unicorns/dust eaters. Have to pray hard for no reflect mobs and easy RG too.

http://us.battle.net/d3/en/rankings/era/3/rift-wd
ima9in3 is offline   Reply With Quote
Reply
Important Forum Advisory Note
This forum is moderated by volunteer moderators who will react only to members' feedback on posts. Moderators are not employees or representatives of HWZ. Forum members and moderators are responsible for their own posts.

Please refer to our Terms of Service for more information.


Thread Tools

Posting Rules

Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are On