[OFFICIAL] Taiwan Guide and Taiwan related matters - Part 8

Status
Not open for further replies.

calkel20

High Supremacy Member
Joined
Oct 13, 2010
Messages
39,556
Reaction score
161
yes, took this route before. sit until sian cos got a lot of traffic lights. So to save some travel time, i alight at the border of the nm, 下湳仔 bus stop. save a few stops.

Nice sharing.
It is just bad traffic in taichung.
Hope 林佳龍 improves on it.
 

Takagi

Great Supremacy Member
Joined
Apr 20, 2012
Messages
61,238
Reaction score
50
anyone in taipei now?

raining very heavy?
 

boringLife-

Supremacy Member
Joined
Aug 17, 2010
Messages
8,392
Reaction score
0
Quick qns: if I am going taiwan for the first time (solo), how much would it cost in total inclusive of flight & stay? Aiming for a 5 days trip.
 

Takagi

Great Supremacy Member
Joined
Apr 20, 2012
Messages
61,238
Reaction score
50
Quick qns: if I am going taiwan for the first time (solo), how much would it cost in total inclusive of flight & stay? Aiming for a 5 days trip.
which airlines u planning to take
what kind of accommodation u plan to stay
what do u plan to do when u r there
where do u wanna go when u r there
 

dede1217

Arch-Supremacy Member
Joined
Dec 5, 2011
Messages
24,692
Reaction score
2
Quick qns: if I am going taiwan for the first time (solo), how much would it cost in total inclusive of flight & stay? Aiming for a 5 days trip.

Full fledged airline (Eva, SQ, China Airlines): $400+ on average
Eva timing not so good compared to the two

Budget Airline (Scoot, Jetstar): $160+ onwards for two inclusive of taxes
excluding optional add on: luggages, meals, seats selections , etc

Accomodations: Most would like to stay XMD area
sun to thu - 3* hotel at xmd about 40+ to 60+ onwards
fri to sat - 3* hotel at xmd 80+ to 120+ onwards
usually room size not big, 12m2 to 20m2 on average ...
most hotels do not have their own buildings

if u are going solo, if your budget is not so high, can consider staying some of the cheaper hotels in xmd area, such as one plus one, cheers, review not so good... but pricing can be as low as 30+ per nite ...
 

Andrew833

Supremacy Member
Joined
Apr 7, 2017
Messages
8,538
Reaction score
31
Quick qns: if I am going taiwan for the first time (solo), how much would it cost in total inclusive of flight & stay? Aiming for a 5 days trip.

Very short question, we need to answer you a very long answer lol :vijayadmin:
 

dede1217

Arch-Supremacy Member
Joined
Dec 5, 2011
Messages
24,692
Reaction score
2
Quick reply. 1500 for tix, hotel, food.
More than enough.

good reply haha ...
since is solo trip.

Air ticket + luggage : $200 to $250
hotel 3* 4n: $200 to $250
Food + transport: $200 to $350
shopping : $250
about $850 to $1100
 

boringLife-

Supremacy Member
Joined
Aug 17, 2010
Messages
8,392
Reaction score
0
Apologies guys, it was kind of an impromptu decision this morning when I wake up that I want to go. Feel kinda loserish not stepping into taiwan my whole life. Alright, shall set aside 1k as budget. As for what to do still haven’t research but thank you all for replying. :)
 

sevensomerset

Arch-Supremacy Member
Joined
Apr 8, 2005
Messages
17,151
Reaction score
7
Full fledged airline (Eva, SQ, China Airlines): $400+ on average
Eva timing not so good compared to the two

Budget Airline (Scoot, Jetstar): $160+ onwards for two inclusive of taxes
excluding optional add on: luggages, meals, seats selections , etc

Accomodations: Most would like to stay XMD area
sun to thu - 3* hotel at xmd about 40+ to 60+ onwards
fri to sat - 3* hotel at xmd 80+ to 120+ onwards
usually room size not big, 12m2 to 20m2 on average ...
most hotels do not have their own buildings

if u are going solo, if your budget is not so high, can consider staying some of the cheaper hotels in xmd area, such as one plus one, cheers, review not so good... but pricing can be as low as 30+ per nite ...

ur flight always damn good price one
400+ full fledge has to be on promotion + condition, like minimum 2 to go, 30-120days advance book

scoot 160+ also has to be also returb-for-free promo

it’s not like anytime can gt kinda deal
 

calkel20

High Supremacy Member
Joined
Oct 13, 2010
Messages
39,556
Reaction score
161
ur flight always damn good price one
400+ full fledge has to be on promotion + condition, like minimum 2 to go, 30-120days advance book

scoot 160+ also has to be also returb-for-free promo

it’s not like anytime can gt kinda deal

Promo must see dates ma.
160-180not hard to grab. If you want to go anytime. Sometimes full fledged beats last min travel.
 

dede1217

Arch-Supremacy Member
Joined
Dec 5, 2011
Messages
24,692
Reaction score
2
ur flight always damn good price one
400+ full fledge has to be on promotion + condition, like minimum 2 to go, 30-120days advance book

scoot 160+ also has to be also returb-for-free promo

it’s not like anytime can gt kinda deal

Normally would check out the promo by airlines
managed to find china airline $420 fly national day period, 9 to 12 aug , thu to sun , when I checked last month .... good pricing for flying on ph period ...
 

dede1217

Arch-Supremacy Member
Joined
Dec 5, 2011
Messages
24,692
Reaction score
2
Promo must see dates ma.
160-180not hard to grab. If you want to go anytime. Sometimes full fledged beats last min travel.

yup agree ... full fledged sometimes cheaper than budget airline
seen before SQ sydney 500+ flying few days later ... but scoot pricing is more than that ...
 

calkel20

High Supremacy Member
Joined
Oct 13, 2010
Messages
39,556
Reaction score
161
yup agree ... full fledged sometimes cheaper than budget airline
seen before SQ sydney 500+ flying few days later ... but scoot pricing is more than that ...

If you intend to fly js, can always ask price match. But to save 10% for comfort, not worthy.
 

calkel20

High Supremacy Member
Joined
Oct 13, 2010
Messages
39,556
Reaction score
161
Normally would check out the promo by airlines
managed to find china airline $420 fly national day period, 9 to 12 aug , thu to sun , when I checked last month .... good pricing for flying on ph period ...

Fly 9-12, means how many days in Tw for 400 dollars?
You call that worthy?
Unless you leave is limited, if not plan elsewhere and do not waste time.
 
Status
Not open for further replies.
Important Forum Advisory Note
This forum is moderated by volunteer moderators who will react only to members' feedback on posts. Moderators are not employees or representatives of HWZ. Forum members and moderators are responsible for their own posts.

Please refer to our Terms of Service for more information.
Top